Sabtu, 30 Oktober 2010

DAP adalah talian hayat UMNO/BN?

Laporan Indeks Persepsi Rasuah (CPI) menunjukkan Malaysia berada pada paras terburuk sejak 2001. Belum pernah negara ini dapat 4.4 mata. Untuk makluman, 0 mata diberikan kepada yang paling rasuah manakala 10 mata diberikan kepada yang paling bersih rasuah.

Memanglah, apa yang berlaku itu tidak menghairankan kerana negara ini diperintah oleh Umno. Umno pula sudah jadi parti perasuah, kata bekas Presidennya, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Tetapi, kerajaan Umno sikit pun tak bimbang. Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Idris Jala kata perkara itu tidak perlu dilihat sebagai perkembangan negatif.Dan insya Allah, perkara itu tak akan jadi kudis kepada Umno. Umno akan tetap selamat. Umno boleh buat apa sahaja, mentedarah rasuah, jadi dalang hab jalang, pelingkup masa depan ekonomi negara melalui Program Transformasi Ekonomi (ETP), tibai duit rakyat untuk puaskan nafsu termasuk ubahsuai mahligai Perdana Menteri sehingga RM65 juta - anda boleh senaraikan panjang-panjang segala buruk kelaku Umno.

Umno boleh buat apa sahaja, Umno boleh tipu orang-orang Melayu sepuas-puas nafsunya, Umno boleh bunuh orang-orang Melayu Islam seperti yang dilakukannya di Memali, buatlah apa sahaja, ia akan terus berkuasa kerana nyawa berharganya sentiasa ada. DAP sentiasa ada untuk menyambung kebuasan kuasa Umno.

Apabila orang-orang Melayu tiba-tiba jadi sedar diri dan mahu melawan Umno, parti itu akan cepat-cepat memberi amaran, "jangan lawan kami, nanti DAP akan perintah! Habis orang-orang Melayu!"

DAP sentiasa menjadi alasan yang sangat convenient dan tersedia kepada Umno. Orang Melayu pula dengan manja merelakan diri mereka diperbodohkan Umno. Sebab itulah ada pemimpin Umno yang berani menyatakan mereka tidak perlu lagi undi orang-orang Cina dan India. Umno terlalu yakin bahawa ia telah berjaya memperbodohkan kira-kira 70 peratus orang Melayu untuk menyambung kesedapannya merembat harta rakyat.

Walaupun paling banyak DAP akan mendapat kira-kira 40 kerusi sahaja, parti itu tetap dijadikan hantu untuk menakut-nakutkan orang-orang Melayu.

Seolah-olah semua orang Melayu dalam negara ini akan sua tengkuk untuk diperkudakan oleh DAP jika ia menang kira-kira 40 kerusi tersebut.Ketika dewa sembahan jiwa 'asabiyyah orang-orang Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak kian galak menggadaikan maruah dan hak negara kepada Singapura yang dikuasai PAP, sampai bilakah orang-orang Melayu mahu membiarkan Umno yang menjadi pak yet dan boneka PAP di negara ini menjadikan DAP sebagai nyawa berharganya untuk meneruskan kuasa jahat dan merembat apa sahaja yang boleh dirembat dalam negara ini?

sumber : penarikbeca@blogspot

Tiada ulasan:

Catat Ulasan