Selasa, 27 Julai 2010

BN tiru PR demi kebaikan rakyat

BANTU SAR & SUWA: TIRU PAKATAN RAKYAT DEMI KEBAIKAN

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) tidak terkejut dengan pemberian tanah untuk tujuan pembangunan ladang kelapa sawit kepada Sekolah Agama Rakyat (SAR) dan Sekolah Persendirian Cina (SUWA) bagi usaha meningkatkan sumber pengurusan kewangan sudah pernah diberikan semasa pemerintahan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat (PR) yang turut dijadikan isu oleh Umno ketika itu.

Bagi DPPN Pk, usaha yang sama yang pernah dilakukan PR dengan tujuan meniru demi kebaikan adalah amat digalakkan. Ini kerana selama pemerintahan Umno / Barisan Nasional (BN) 50 tahun dahulu, usaha ini langsung tidak dilakukan. Bagi SUWA, mereka masih lagi belum mendapat habuan tambahan sebanyak RM3.6 juta yang telah dijanjikan oleh Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

DPPN Pk tidak menghalang usaha pemberian bantuan tersebut, tetapi DPPN Pk meminta keperihatinan Datuk Seri Zambry agar juga memberikan peruntukan yang lebih besar kepada SAR yang kini masih di dalam dilema yang amat mendukacitakan. Sudah tentu bantuan yang akan diberikan lebih banyak diperuntukan oleh kepimpinan Datuk Seri Zambry.

Amalan dan juga tindakan kerja yang masih diteruskan oleh kepimpinan Datuk Seri Zambry jelas meneruskan Negeri Bekerbajikan yang telah menjadi pendekatan PR dahulu yang masih relevan untuk rakyat.

ZAWAWI HASSAN Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan