Rabu, 3 Mac 2010

UMNO/BN- Parti Tong Sampah

Pengistiharan bekas TKM 1 P.Pinang Fairus keluar dari Parti Keadilan dan menyertai UMNO serta pengumuman bekas s/usaha agong dan pengumuman Ahli Parlimen Nibong Tebal keluar dari Keadilan adalah satu proses pembersihan dalaman Parti Keadilan dan gabungan Pakatan Rakyat.(catatan : Ahli Parlimen Bagan Serai yg terkini telah mengisytiharkan keluar PKR)

PAS telah melalui proses ini satu waktu dulu,bukan sekadar wakil rakyat tetapi Presiden Pas dan pimpinan tertinggi yang termasuk para Ulamak meninggalkan PAS. Namun PAS terus mantap dan maju dengan didokong oleh pimpinan dan ahli yang ikhlas.

Proses ini membuktikan parti parti kompnen Pakatan Rakyat(PR) hanya layak didokong oleh pimpinan dan ahli yang ikhlas dan jujur kepada perjuangan memertabatkan kedaulatan rakyat yang berteraskan kebenaran dan keadilan.

Ini adalah neutral proses yang tak mampu dilakukan oleh proses organisasi. Dari sudut proses organisasi kita tak upaya nak tapis sedalam dalam niat dan agenda sebenar seseorang.Tetapi proses alam semulajadi(Sunattullah)yang pasti akan menentu dan melakukan pembersihan Parti dari pengkhianat perjuangan rakyat.

Kemasukkan Firdaus dalam umno dan pengistiharan beberapa orang wakil rakyat keluar dari PKR dan menjadi bebas dan menyempurnakan agenda umno/Bn membuktikan umno/bn adalah" PARTI TONG SAMPAH "yang layak menghimpunkan bungkusan sampah dan kotoran didalamnya.

Sebelum ini umno/bn bekerjasama dengan tiga adun perak yang dituduh oleh umno/bn sebagai perasuah.Mereka ini keluar dari PKR dan DAP sokong umno/bn untuk merampas kerajaan PR Perak.

Umno/bn sanggup bersekongkol dengan orang rendah moral untuk kepentingan politik singkat mereka.Dengan keluarnya mereka akan mengwujudkan suasana persekitaran pkr dan pr yang lebih baik.

Ini akan menjadi PKR dan PR sebagai parti yang bersih dari kekotoran dan najis yang membusukan dan menjadikan PKR dan PR bebas dari sarang pengkianat perjuangan rakyat.

Pengkianat perjuangan rakyat hanya layak bersama parti tong sampah dan tong najis umno/bn.Saya harap mana mana mereka yang keluar dari PKR dan PR yang dipilih sebagai wakil rakyat atas nama PKR dan PR agar melepaskan jawatan mereka seperti mana yang telah dilakukan terlebih dahulu olih Fairus dengan melepaskan jawatannya sebagai adun.

Kepada rakyat saya yakin mereka tidak menghirau dengan perkembangan yang berlaku,kerana PR bukan milik beberapa kerat pemimpin yang lari tetapi PR adalah milik rakyat semua.

Walaupun seribu pemimpin yang pergi namun perjuangan rakyat tetap diteruskan.

Dato'Mahfuz OmarNaib
Presiden PAS
Ahli Paerlimen Pokok Sena

Tiada ulasan:

Catat Ulasan