Ahad, 28 Februari 2010

Contoh ikutan bagaimana buat perarakan Maulidur Rasul


Setiap minggu mesti ada satu perkara yang akan di kecohkan oleh UMNO/BN. Tapi parti komponen BN takde rasanya yang sekecoh UMNO.Meracau2 tak tentu pasal,membebel tak ketahuan hala,berhujah dan bercakap mengikut nafsu dan akal malah jauh dari panduan Islam.

Bila di tegur macam2 pulak di katanya...macam2 di marahnya...
Bila di beri hujah Al-Quran dan As-Sunnah...di sebutnya pula kita tafsir Islam ikut suka hati...

Minggu lepas heboh seheboh2nya...meracau2,melutut2,merayu2,menagis2 sbb katanya kerajaan PR Penang yang di ketuai oleh Lim Guan Eng tak nak buat Perarakan Maulidur Rasul.

Maka berdemonstrasilah mereka2 yang di beri upah berupa wang ringgit Malaysia sekeping dua, sehelai t-shirt, sehelai kain lilit kepala, dan sedikit upah makan minum serta pengangkutan berhawa dingin di sediakan oleh penganjur. Gegak gempita lah mereka menyatakan bahawa hanyalah mereka yang cintakan nabi saw.Hanyalah mereka yang ingin kembalikan sunnah nabi saw.

Kononnya mereka sahajalah yang cintakan Nabi saw. Tuduh PAS mendiamkan diri menyokong segala macam yang di lakukan oleh rakan2 PR walaupun 'kununnya' dengan tiada membuat perarakan sambut hari lahir nabi saw maka PAS tidak sayangkan nabi saw.

Namun umum tahu bahawa lakonan mereka penuh dengan sumbang mambang.
Tak perlu nak bagitau apa yang UMNO buat.
Tak perlu nak bagitau apa yang UMNO ajar.
Tak payah nak cerita apa yang UMNO rosakkan Islam.
Tak payah nak sembang apa yang UMNO jahanamkan sunnah nabi saw.
Yang penting berarak untuk tunjuk cinta nabi saw mesti jalan.
Tengok sahajalah gambar kat atas tu...itu lah contoh ikutan dan ajaran UMNO akan bagaimana nak tunjuk sayang pada nabi saw. Nak ikut cara tu ker? sorry naik lorry...
oleh : Wirawan Islam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan