Sabtu, 6 Februari 2010

KEMPEN UMNO BERMULA???


Gendang pilihan raya bagi pihak UMNO/BN nampaknya telah pun bermula. Namun UMNO/BN berselindung di sebalik program pelancaran projek perumahan Taman Bidor Damansara yang di majukan oleh sebuah syarikat yang bernama Villaworld Sdn.Bhd.


(Banner jelas tertulis Ketua UMNO Bahagian Tapah sedangkan program ini untuk rakyat)

Apa yang menjadi kepelikan ialah apabila ADUN Air Kuning Y.B Dato' Hj.Samsudin Abu Hassan 'di jemput' untuk merasmikan projek perumahan tersebut.

Pada banner jelas tertulis nama beliau dan kapasiti beliau sebagai Ketua Bahagian UMNO Tapah. Adakah beliau hadir sebagai ADUN atau sebagai Ketua UMNO Bahagian?
(khemah pun bergantung kain merah putih...warna sinomim dengan UMNO)

Persoalan pertama :

Benarkah beliau di jemput atau beliau mengambil kesempatan ini untuk berkempen bagi pihak UMNO/BN.?

Sumber juga memberitahu Dato' Samsudin telah mengarahkan pemimpin masyarakat di sebuah kampung tersusun berdekatan dengan taman perumahan tersebut bagi sebuah program penyerahan geran tanah. Amat menghairankan apabila betapa susah selama ini pengundi untuk bersua muka dengan beliau tetapi beliau sanggup pula meluangkan masa untuk bertemu pengundi2 beliau.

Persoalan kedua :

Adakah beliau akan menggunakan agenda ini sebagai satu modal politik beliau untuk kembali meraih undi? Pasti kononnya beliau akan melabelkan bahawa UMNO lah JUARA RAKYAT!!!

Beginikah pemimpin yang berjiwa rakyat. Nak jumpa rakyat susah tapi bila dah susah baru nak jumpa rakyat!! Bila nak pilihan raya baru tunjukkan muka.
Rakyat semakin sedar dan muak dengan sikap bermuka2 para pemimpin UMNO/BN. Selama 52 tahun memerintah jelaslah UMNO JUARA MENYUSAHKAN RAKYAT!!!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan