Khamis, 22 April 2010

Muhasabah : PAS masih tak boleh lawan UMNO/BN lagi...


Oleh : WirawanIslam

Nampak gayanya PAS terutamanya masih jauh ketinggalan dalam urusan mendaftarkan pemilih baru di setiap kawasan di seluruh Malaysia.

Lihat sahaja jadual di atas. Sehingga Februari pada tahun ini sahaja (tahun 2010), PAS hanya mampu mendaftarkan 2,376 pemilih baru tetapi UMNO mendahului dengan mendaftarkan 5,166 pemilih baru.

Tak payah nak peduli kalau di campurkan antara parti2 komponen dalam BN dan PR. Mujur tak di senaraikan pecahan mengikut negeri. Agak2 berapa PAS Perak berjaya mendaftarkan pemilih baru bermula pada awal tahun 2010? Dan paling utama berapa agaknya PAS Tapah berjaya mendaftarkan pemilih baru untuk Parlimen Tapah, DUN Air Kuning dan DUN Chenderiang?

Ini kerana BN hanya mampu mendaftarkan 5490 pemilih baru tetapi PR telah berjaya mendaftarkan 6824 pemilih baru. Satu angka yang boleh di banggakan oleh PR.

Tapi yang perlu di muhasabah ialah, dah lah PAS jauh di tinggalkan UMNO, DAP pun kita tak mampu nak 'lawan'. Tak perlu lah nak ulas panjang perkara ini kerana kita di kurniakan aqal fikiran yang sihat untuk kita sama2 bermuhasabah dan merenung kembali setakat mana sumbangan masing2 kepada parti.

Dan tumpuan kita pastinya di Perak dan khususnya di DUN Air Kuning dan Parlimen Tapah amnya.

Usah jadikan perkara ini sebagai satu kelemahan bahkan jadikannya sebagai satu pembakar semangat untuk kita teruskan usaha bersungguh2 dan akhirnya nanti kita serahkan kepada Allah taala untuk memberikan hasilnya.

Kita perlu segera bangkit dan bekerja keras untuk mendaftarkan seberapa banyak pemilih2 baru yang akan mengundi PAS dan Pakatan Rakyat amnya pada PRU yang akan datang.

Perkara tersebut tak mustahil dan mampu di lakukan...insya'h.

AYUH BANGKIT MELAWAN KEZALIMAN UMNO/BN...!!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan