Jumaat, 20 Ogos 2010

Mereka yang kaya dari hasil judi...

Oleh : Zorro Boy

UMNGOK opps sorry UMNO memang terkenal dengan judinya. Bagi mereka judi ini menguntungkan dan tidak wajar diharamkan. Yang wajar diharamkan adalah DINAR EMAS Kelantan. Kerana itu bercanggah dengan akidah ahli UMNGOK.

Bagi pengundi-pengundi Melayu khususnya "MELAYU ISLAM" sampai bila kita hendak maju. Kalau dikaji, orang cina kalau melancung, mereka akan ke negara Maju seperti Eropah, Jepun, termasuklah China, ini untuk mengujudkan peluang perniagaan dan percambahan minda. Orang UMNO bila buat rombongan asyik ke DANOK dan PADANG BESAR. Itu sebab melayu UMNO tak maju-maju.

Semoga senarai penama saham di bawah membuka hati dan mata Melayu Islam. Tapi bagi orang UMNO dia akan berbangga, sebab katanya kita dapat bersaing secara sihat dengan non-bumi.

Wallahu'Alam

Saham dalam Magnum Corporation Sdn Bhd:

1. Bekas Exco Pemuda Umno, Datuk Mohamed Al-Amin Al-Haj memiliki 1,900,000.

2. Bekas Menteri Pelajaran... dan bekas Pengarah Magnum Corporation Sdn Bhd, Tan Sri Khir Johari memiliki saham sebanyak 40,843 dan 6,666 saham dalam Magnum 4D.

3. Bekas Peguam Negara dan Pengerusi Suhakam, Tan Sri Abu Talib Othman memiliki 1,666,666 saham.

4. Anak perempuan Tan Sri Abu Talib, Nor Anita Abu Talib memiliki 680,334 saham. Saham dalam Genting Berhad

1. Bekas Spekaer Dewan Rakyat, bekas Pengerusi Genting Bhd serta datuk kepada Datuk Seri Najib Razak dan Datuk Seri Hishammuddin Hussein, Tan Sri Noah Omar memiliki 602,318,000 saham dalam Resort World Berhad.

2. Yayasan Noah memegang saham sebanyak 3,334,600 dalam Genting Berhad. Yayasan Noah kini diwarisi oleh Najib dan Hishammuddin.

Bekas Ketua Polis Negara, Tun Hanif Omar, bekas Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Amin Othman dan bekas Pegawai Bank, Dato’ Paduka Nik Hashim Yusof menjadi Pengarah Genting Berhad.

3. Bekas Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri, Tan Sri Wan Sidek Wan Abdul Rahman dan bekas Ketua Pengarah Jabatan Perkhidmatan Awam, Tan Sri Alwi Jantan merupakan Pengarah Resort World.

Saham dalam Sports Toto

1. Sports Toto yang diasaskan pada tahun 1969 dimiliki Tan Sri Vincent Tan, kroni Tun Dr Mahathir Mohamad Pengerusi Perhubungan Umno Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Setiausaha Kerja Umno Malaysia, Datuk Seri Tengku Adnan Mansor memegang 3.5 juta saham dalam Sports Toto melalui syarikat nominee iaitu Simsec Nominees.

* Tulisan di atas adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian DPPK Tapah. DPPK Tapah tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan berkenaan.

1 ulasan:

  1. Askm wbkth

    Sekalung Tahhiah Pemuda PAS
    Berjuang demi Rakyat...TAkbir

    AtasPagar

    BalasPadam