Selasa, 24 Ogos 2010

Misi Kebajikan dan Prihatin Rakyat DUN Air Kuning

Pada 21 dan 22 Ogos 2010 bersamaan 11 dan 12 Ramadhan 1431H, DPPK Tapah telah berjaya menjalankan Misi Kebajikan dan Prihatin Rakyat di sekitar DUN Air Kuning. Untuk kali ini kami telah memilih penduduk di kawasan sekitar Sg.Kroh dan Kampung Tengah, Temoh untuk di sampaikan sumbangan kepada mereka yang memerlukan bantuan dan sokongan.

Bantuan berupa beras, minyak masak, tepung, gula dan barang2 keperluan harian sumbangan daripada DPPK Tapah dan ada juga daripada individu yang bermurah hati bagi meringankan beban penduduk yang kurang bernasib baik. Golongan sasar adalah golongan OKU, armalah dan anak yatim serta tak lupa kepada mereka yang hidup dalam serba kekurangan.

Seramai 15 keluarga telah kami kunjungi sepanjang fasa pertama 2 hari program ini berjalan. Di samping menyampaikan bantuan, kami berkesempatan berbual mesra dan berkongsi rasa derita yang mereka tanggung selama ini tanpa pembelaan yang sewajarnya. Dan di setiap kunjungan akan di akhiri dengan bacaan doa selamat agar keluarga tersebut di permudahkan segala urusan hidup serta sentiasa dalam rahmat Allah taala.

Alhamdulillah program berjalan lancar dengan kehadiran ramai pemuda kawasan dan cawangan bagi menjayakan program ini.

Sambutan yang amat menggalakkan dari penduduk sekitar memberikan kami inspirasi untuk meneruskan misi kebajikan dan prihatin ini dalam fasa2 yang berikutnya insyallah terutamanya sebelum menjelang 'idulfitri yang bakal menjelang tidak lama lagi.

NEGARA BERKEBAJIKAN IMPIAN KAMI...



Antara penerima sumbangan berupa barang keperluan harian



Golongan OKU di santuni... beliau hanya tinggal bersendirian di rumahnya dan menjalani aktiviti seharian dgn hanya berkerusi roda


Doa memohon agar Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang kepada penghuni rumah


Penerima sumbangan merupakan seorang penghidap sakit jantung dan hidup dengan serba kekurangan

Ucapan terima kasih tak putus2 di ucapkan dari mulut makcik ini...



KP Ust.Shamsul, TKP Sdr.Hafiz dan AJK Pemuda bersama dgn sebahagian dari hamper sumbangan yang di sediakan.


Sumbangan kewangan kepada golongan armalah


Ziarah seorang penduduk yang menderita sakit...hanya linangan air mata mampu menceritakan segalanya






Penduduk kampung tanpa sebarang ideologi politik menyambut kedatangan kami dengan mesra

Taklimat akhir setelah tamat program... terima kasih kepada semua yang terlibat menjayakan program...Moga Allah menerima usaha kebajikan kami ini

NANTIKAN MISI KAMI YANG SETERUSNYA...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan